Thursday 29 December 2016

منور الفکر مکدر میشود

*منور الفکر مکدر میشود*

قربانت گردم
راپرتهایی تواتر شده است شیرین به قاعده شاخه نبات شیراز.
چندی از مسکینان و شیره‌ کش‌های بی‌ خانمان به گورستا‌نی پناه آورده بودند و به صلح و صفا در قبر‌ها مفت و مجانی‌ زندگی‌ میکردند و از این همه سر پناه مفتی دعا‌ گوی ذات اقدس همایونی بودند که پنداشتی رعیت و منور الفکر چشم دیدن این همه راحتی‌ و آسایش آنان را نداشتند.
حکایت:دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند دو درویش به یک گلیم.حکماً هزار مسکین در یک گورستان بخسبند و دعا‌ کنند به جان بی‌ همتای قبله عالم.لاکن کجاست رعیت که قدر بداند.که اگر آن یکی‌ حکایت بود این یکی‌ حقیقت

اینطرف یکی‌ از منور الفکر‌های سینماتو گرافچی سخت مکدر شده است و کاغذ داده است به رئیس الوزرا عارض شده 
است که چرا مسکینان در قبر میخسبند؟؟؟!.قربانت گردم شاید ایشان چشم این را دارند که شیره ای‌ها را به عمارت تخت مرمر سکنی دهیم، حکماً اینان چشم دیدن این سر پناه مفتی و این همه بذل و بخشش ملوکانه را ندارند. 

علی‌ایحال راپورت آمده است که جماعت شیره‌ ای‌ها و مسکینان به ضربت باتوم آجان و عسس زنده زنده از گور اخراج شدند .عجالتا مملکت که گل و بلبل بود فقط مانده بود همین گورستانش که پاک و پاکیزه شود که شد.

همچین که از آب منگل سوار درشکه میشدیم یکی‌ از شیره‌ای‌های آن حوالی دامن کمرچین ما را گرفت و عرض کرد:جانم فدای این منورل فکر که برای مسکینان رشید خان شده اند و کاغذ می‌نویسند حکماً مانده ایم این همه شجاعت را کجای چشم مان بگذریم اما روزی که مرحوم مظلوم ستار بهشتی‌ در سیاه چال خفیه زیر ضربت باتوم و چکمه‌های خفیه چی‌‌ها له‌ می‌شدند ایشان به همین شجاعت به کجا کاغذ دادند؟؟لابد عرض اندام برای آن فقره به اندازه این یکی‌ بی‌ درد سر و شهرت ساز نبود.
فدایت گردم این شیره‌‌ای پرت و پلا میگفت شما مکدر نشوید.
جان نثار ذات اقدس همایونی
تلقرافچی 

Tuesday 22 November 2016

روز شکار

*روز شکار*

فدایت گردم .
از فومنات راپورتی رسیده است به غایت مسرت بخش.
بلدیه فومنات پیرزنی را  به جرم نا بخشودنی بساط کردن دست فروشی کنار خیابان که در حد تجاوز به جان و مال و ناموس و سرحدات مملکتی است با دلاوری بساطش را تارومار کردند خودش را خار کردند و حرمتش بی‌ مقدار بروی تاختند وکشیده‌ای بیخ گوشش نواختند که صدایش درچهارگوشهٔ جهان پیچید.حال رعیت پزش را به ممالک اجنبی میدهد که بلدیه ما که چنین دلاوری  دارد  ببینید نظمیه و خفیه ما چگونه است؟!!.
قربانت گردم حیف که شما بنا را بر ملاطفت گذشته‌اید الا باید ایشان را به توپ مروارید میبستیم فی‌الواقع ترکه  آلبالو بر ایشان افاقه نمیکند. فدایت گردم هیچ مملکتی این همه ملاطفت  نداشت که مال شما داشت.

همچین که از لاله زار با درشکه به سمت قورخانه پیچیدیم پیر زنی‌ تسمه یراق درشکه مان را چسبید وعرض کرد:بلدیه
 فومنات مثل همه جای مملکت مشق دوران مشعشع سی‌‌ هشت ساله را زیر سایه دو قبله عالم  پس میدهند که اجبتی نیست.مشکل آنجاست که نظمیه و خفیه و عدلیه  بر فرش همایونی دیگر هیچ گوشه‌ای را باقی‌ نگذشته اند که بر آن نجاست نکرده باشند ،لاجرم بلدیه فومنات هم دست به کار شده است تا عقب نماند.
‌دویّم اینکه آن پیرزن باید بداند لقمه نانی را که ما از دهانش  میگیریم راه دوری نمیرود  چون به دهان مستحقش یعنی‌ آقا بشار ال اسد شامی و مسیو پوتین زور چپان می‌کنیم. آخر عدل و داد هم حدی دارد.
سیّم اینکه قبله عالم همچون قباد جربزه یک  شکار رفتن هم ندارند  تا آن پیر زن بتواند لااقل  روز شکار  خفت مبارک  را بچسبد

 بیت:  روزی بیا به کلبهٔ ما از ر‌ه شکار
تحقیق حال گوشه نشینان گناه نیست
قربانت گردم حیف که بلدیه فومنات دستش به این پیر زن نمیرسد حیف.
خاک پای ذات اقدس همایونی
تلقرافچی

Sunday 20 November 2016

سیاست ما و دیانت ما



قربانت گردم
خاک پای همایونی پیشتر ماجرای آقا سعید طوسی از جان نثاران خوش نام و شرافتمند را به درب خانه راپورت نموده است علی‌ایحال کاغذ اخبار‌ها فتو قراف ایشان را چاپ کرده اند که به عتبات مشرف شده اند جخ خبر دار شدیم که مضاف بر ایشان پنداشتی حاجی خان آقا سیعد مرتضوی آقا شیخ اژه ای‌ کلنل قالی باف از چهره‌های مشعشع حکومت فخیمه نیز در التزام رکاب ایشان تا عراق عرب همراه بودند. حال رعیت سخت مسرور است از این همه دیانت که ایشان دارند.
فدایت گردم، صد افسوس که جان نثاران مرحوم شده از قبیل آقا شیخ خلخالی و لاجوردی دستشان از دنیا کوتاه است الا عتبات حالا نور علا نور بود.
حلّاجی حوالی سنگلج جلو مان سبز شد و عرض کرد: فی‌الواقع این گروه از جان نثاران خود می‌دانند که در مملکت چه شهکار‌هایی‌ زده اند که به آنجا میروند جهت طهارت وگرنه به جای اینکه اینهمه رنج سفر بر خود هموار کنند به مشهد مشرف می‌شدند.حکماً دسته رهزنان یک جایی‌ را باید پاتوق کنند که از چشم رعیت دور باشد.حکماً سیاست ایشان همچون دیانتشان مشعشع است.
قربانت گردم این حلاج را هم باید همچون آن یکی‌ بر دار کرد تا حکم قبله عالم چه باشد؟
جان نثار 
تلقرافچی

Thursday 27 October 2016

سعید اصغر بروجردی طوسی

سعید اصغر بروجردی طوسی

قربان خاک پای جواهر آسا

مانده ایم حیران که این یکی‌ را چگونه راپورت کنیم ?!!، حاجی خان آقا سیعد طوسی از جان نثاران که به تواتر به اندرونی همایونی تردد مینماید به تهمت ناحق دچار شده و وصله‌ای ناچسب خورده است که حین معلمی به اغفال اطفال هم مشغول بوده  است.عدلیه همایونی نیز از همین حالا پیش گویی کرده است که اتهام ایشان تهمتی بیش نیست.
فدایت گردم هیچ کس این همه کرامت نداشت که عدلیه همایونی داشت،چه اگر ملوممان گردد که این تهمت راست است لاجرم باید ایشان را مقر بیاوریم که در اندرونی همایونی چه دست گلی‌ به آب دادند؟ عجالتا ایشان تا همینجا  نزد رعیت به شهرت اصغر بروجردی رسیده است
کرور کرور شکر که این یکی‌ به تاسی‌ از آن یکی‌، اطفال را سر به نیست نکرد
 :از حوالی گذر لوطی صالح میگذاشتیم که یکی‌ از تیزی داران محله که سبیل تاب میداد عرض کرد
میان ایشان با اصغر بروجردی توفیر بسیار است هر چند که هر دو فروشنده هستند ولی‌ آن یکی‌ بامیه می‌فروخت و اطفال 
 .  را اغفال مینمود ایشان زیر سایه حکومت فخیمه دین میفروشند 
‌دویّم اینکه وظیفه سر به نیست کردن شاکیان را هم عدلیه همایونی به عهده دارند. 
سیوم: آن یکی‌ بیسواد بود‌و‌ جاهل،این یکی‌ با سواد است و معلم
آن یکی‌ کور است و از راه اوفتاد
وین دو چشمش بود‌و‌ در چاه اوفتاد 

قربانت گردم حیف از این همه مملکت داری مشعشع مفتی  
جان نثار
تلقرافچی 

Monday 17 October 2016

*سنگی‌ بر گوری*

*سنگی‌ بر گوری*

فدایت گردم .
 از گوشه‌ و کنار  مملکت راپرتهایی  به دستمان می‌رسد که مانده ایم حیران   باید  از خواندنشان بخندیم یا گریه کنیم.
معذلک چندیست که جان نثاران ادای کفتار‌ها را در می‌آو‌رند که  در شبهای تار در نهایت رشادت سنگ قبر منور الفکر و مشاهیر مرحوم شده  را در گورستانها کنف یکن میکنند ،پنداشتی دیگر قنسول خانه‌ای سالم باقی‌ نمانده است لاجرم از بیکاری به گور کنی مشغول شده اند  .
قربانت گردم .حکماً این واقعه از دو جهت میمون است.
 اول اینکه این جان نثاران با شکستن سنگ قبرها  به تاسی‌ از مرحوم آقا شیخ صادق خلخالی جنت مکان خلد آشیان   که رسم گور ویران کنی‌ را از سنوات ماضیه در ممالک محروسه باب کردند ایشان را در گور شاد میکنند .حکماً ایشان پدر گور کنی معاصر میباشند.
‌دویّم اینکه منورلفکر جماعت حساب کار دستش میاید که قبل  از ملک الموت باید از جان نثارن اندرونی  خوف کنند که  نه در حیات و نه  در مماتشان نمی‌گذارند  آب خوش از گلویشان پایین  برود  ،مگر آنکه  به کسوت جان نثاری در آیند   وگرنه  ((سنگی‌  بر گوری)) از ایشان  باقی‌ نخواهد ماند .
از گورستان چهل تن‌  ر‌ه سپار  شاه عبدالعظیم  شدیم که  یکی‌ از مرده شوی‌های گورستان راهمان را بست و عرض کرد: شیپور از سر گشادش میزنید فی‌الواقع منورلفکر و مشاهیر بر روی آثارشان زندگی‌ میکنند نه روی سنگ قبرشان.
فدایت گردم جسارتاً. مرده شوی این مرده شوی را ببرد که این همه دلیری جان نثاران را اینگونه بی‌ مقدار کرد.

فدوی
تلقرافچی

Monday 10 October 2016

جرم بی‌پولی در حکومت فخیمه

جرم بی‌پولی در حکومت فخیمه

فدایت گردم .
  راپرتهایی  در تواتر  است که راست دروغش معلوم مان نشد!!  اینکه محصلین مدرسه‌ای در مختار آباد کرمان به جرم تنگدستی   از  مدیر دبستان تازیانه خورده اند و از مدرسه اخراج شده اند .
قربانت گردم. شما مکدر نشوید  مملکت زیر سایه همایونی از عدل و داد لبریز است .
یحتمل عدلیه همایونی فلفور حکم تازیانه این اطفال  را تحریر خواهد کرد  تا این  تازیانه خوردن با حکم عدلیه مشروع  باشد حکم جاسوسی و براندازی هم که نقل و نبات دم دستمان است.حال که اطفال محصل  فقیر به جرم بی‌ پولی‌ تازیانه خوردند تنشان  گرم میشود، برای خودشان هم خوب است که  وقتی‌ بزرگ شدند عادت میکنند به حبس و چوب فلک و کهریزک  تا برسیم به طناب دار.
از عمارت کلاه فرنگی‌ به سمت باغ شاه میامدیم که فقیری دامن کمرچین مان را گرفت عرض کرد: عجالتا حاکم پیزوری شامات بشار ال اسد به پول ما و بچه‌های ما جهت گوشت دم توپ بیشتر از خود ما احتیاج دارد.مملکت داری یعنی‌ همین که مواجب ایشان را ما میدهیم  تازیانه ش را هم بچه‌هایمان میخورند.   
رعیت باید این  مملکت داری را دوای چشم کند.
قربانت گردم این فقیر کارش از تازیانه و ترکه آلبالو گذشته و طناب دار لازم داشت تا حکم عدلیه چه باشد؟.
جان نثار ذات اقدس همایونی

تلقرافچی

Friday 30 September 2016

صراحت کلام قبله عالم

صراحت کلام قبله عالم

قربانت  گردم

حاجی خان آقا محمود  احمدی‌ نژاد  رئیس الوزرا  سابق جخ دم سیخ کرده است که بار دیگر به مسند صدارت تکیه بزند و مملکت را حسب سنوات ماضیه گل بلبل کند که کرد, عجالتا لوله هنگ مخصوص هم مهیا کرده است که جایی‌ را آباد نشده باقی‌ نگذارد.(پنداشتی بوی کباب از اندرونی به دماغشان  خورده است غافل  از اینکه آنجا خر داغ میکنند!!).
امر همایونی که حکماً ایشان را به صراحت و روشنی کلام از این کار باز داشت، قربانتان گردم هیچ کس این همه دمقراسی نداشت که شما داشتید، اینکه ما تا کنون گمان میکردیم در بان بهشت دمقراسی انتخابات همایونی حاجی خان نمیر سلطنه آقا شیخ احمد جنتی است عجالتا معلوم مان شد که قبل از ایشان قبله عالم باید اذن دخول بدهند به قاندید‌ها که اصلا قاندید بشوند یا نه ؟ رعیت حالا فهمیده است که  آقا شیخ جنتی دربان ‌دویّم  یا اصلا بلیط پاره کن روحوضی انتخابات هستند  و صاحب اصلی‌ انتخابات ذات اقدس همایونیست.همهٔ دول اجنبی باید دمقراسی را نزد حکومت فخیمه ما تلمذ کنند و لا غیر،
یکی‌ از خرک چی‌‌های راسته نعل چی‌ گران راهمان را بست و پرسید: هی‌ تلقرفچی ما کشته مرده این کلام صریح و روشن قبله عالم ایم که فرمودند: یک فلان شخصی‌ فلان روز آمدند فلان جا پیش ما  جهت انجام فلان کار که به ایشان گفتیم فلانی‌  برای فلان چیز فلان نشو که اگر فلان کردی ما مجبوریم با آقا جنتی تو را فلان کنیم اگره فلان کار رو نکنی‌ ماهم فلانت نمی‌کنیم اگر فلان کردی فلان میشوی.!! این فلان فلان شده مگر چه کسی‌ بود که قبله عالم مجبور شد اینهمه صراحت به کلامشان بدهند؟ ما که هیچ تاریخ خوانان آینده را بگو.
قربانت گردم حیف از این همه دمقراسی مفتی و صراحت کلام برای رعیتی که قدر نمی‌داند  

خاک پای ذات اقدس همایونی
تلقرافچی

Friday 1 July 2016

تلغراف قبله عالم به حاکم پیزوری بحرین

(تلغراف قبله عالم به حاکم پیزوری بحرین)

نه سلام و نه علیک
قمپز در کرده‌اید که دمقراسی شما بالا تر از دمقراسی ممالک محروسه ایران است عرض کرده‌اید که:شما شیخ قاسم بحرینی را در خانه‌اش حبس نکردید و ایشان آزادند همه جا تردد کنند
و شیخ کروبی ما بی‌ اجازه خفیه چی‌‌ها به مبال هم نمی‌تواند برود.
شیپور از سر گشادش زده اید خیر، ما هر که را که بیشتر دوست داریم او را در خانه‌اش نگاه میداریم جهت استراحت ، عجالتا جهت حفظ جانش همه جای خانه‌اش هم تفنگچی قراول گماشتیم که کسی‌ مصدع اوقات استراحت‌شان نشود و وی را به زور بازنشسته کردیم.
چشمتان ۴تا رعایای ما هم مسرورند  از وفور دمقراسی در حکومت فخیمه ایران.چون آنها آرتیست‌های سینماتو گراف عرض روم قسطنطنیه  را بیشتر یاد میکنند تا شیخ کروبی.همین چند روز پیش گروهی از جماعت  شعر ساز را گرد کردیم و آنها هرچه خواستند در نهایت آزادی و دمقراسی در رسای قامت رعنای ما ثنا گفتند و شعر خواندند
دمقراسی یعنی‌ دمقراسی ما 

شاه شاهان سلطان صاحب دلار.

Monday 27 June 2016

تلغراف حاکم پیزوری بحرین

قربانت گردم
هرچه جهد کردیم با اولتیماتوم ، تهدید،  زبان خوش این حاکم بحرین شیخ قاسم بحرینی را نه به کهریزک بحرین فرستاد نه اعدام کرد نه حبس کرد و نه مثل همین شیخ کروبی خودمان حداقل حصر هم نکرد که دلمان خوش باشد.
حتا التیماتم کلنل قاسم سلیمانی هم که این روزها خودش یک پا رئیس الوزرا شده افاقه نکرد.حاکم پیزوری بحرین تلغراف داده است که ما شیخ قاسم را در خانه ش حبس نکردیم ایشان عجالتا  میتوانند حتا مملکت را ترک کنند  شیخ کروبی    خودتان که از سران مملکتی هم بوده حالا بی‌ اجازه خفیه چی‌‌ها به مبال هم نمیتوانند بروند, دمقراسی خواستید سفارش بدهید بفرستیم.
قربانت گردم اگر امر فرمایید جان نثاران فلفور به سمت قنسول خانه بحرین حرکت کنند.
جان نثار ذات اقدس همایونی
تلقرافچی  

دمقرات شدن قبله عالم


دمقرات شدن قبله عالم

فدایت گردم

تلقرافتا معروض میدارم چندیست که زده اید  در کار دمقراسی امر فرمودید که موافق برهم زدن سخنرانی‌‌ها نیستید همچنین ابراز شرمساری کردید از بی‌ کاری رعیت.
قربانت گردم اینکه جان نثاران صاحب مشاغلی هستند از بی‌ کاری رعیت است.اگر رعیت صاحب شغل گردد خوف آن میرود که شغل لوطی عنتری هم دیگر گیر ما نیاید. فدای آن شرمندگیتان گردم اوامر ملوکانه همیشه میمون است چه دمقرات شوید چه نه هرچه بگویید میمون است.
همین دیروز به حمایت از حاجی خان آقا شیخ قاسم بحرینی قد علم کردید! عجالتا دمقراسی شما آنقدر بزرگ شده است که سر از بحرین در آورده است!.همین روزهاست که جان نثاران چند قنسولخانه دول اجنبی را کنفیکون کنند که عجالتا این هم میمون است.راپورت رسیده است  که کلنل قاسم خان سلیمانی ازامیران فوج  تاجران پاسدار برای شیخ حاکم بحرین اولتیماتوم داده است . این یکی‌ دیگر میمون اندر میمون است
از گود حاج ماشاالله تردد میکردیم دلاّک حمام چال لنگ به کمر بیخ دیوار نشسته بود چپق می‌کشید  مارا که دید دود از لوله‌های دماغش بیرون داد, نیشخند زد گفت
قبله عالم دمقرات نشده است ایشان از اینکه حاکم بحرین شیخ قاسم را نکشته است یا به کهریزک بحرین نفرستاده است حس میکنند که کم آورده است.چون بی‌ بهانه نمی‌شود قنسول خانه‌ها را آتش زد.
همین روزهاست  ننه من غریبم کنند که:من جسم علیلی دارم اندک آبرویی.مادری دارم بهتر از برگ درخت دوستانی بهتر از آب بحر خزر (همان بحر آستر آباد که دودستی تقدیم دوستان کردم
بعد میشود قنسولخانه آتش زد.
فدایت گردم این دلاّک هم خونش مباح شد.امر همایونی هرچه باشد میمون است 
فدوی
تلقرافچی

Sunday 29 May 2016

کمانچه کشی‌ قبله عالم

(کمانچه کشی‌ قبله عالم)

قربانت  گردم
راپورت آمده است پنداشتی  نبات شیراز
حاجی خان احمد آقا جنتی نمیر سلطنه که خود کم مانده بود پشت درب مجلس عصا داران همایونی (خبرگان)جا بماند به تدبیر و تیز هوشی قبله عالم اکنون رئیس این مجلس شده است
بیت :
عزیز مصر به رغم برادران غیور
ز قعر چاه بر آمد به اوج ماه رسید.
در مجلس شورا هم وکیل اول رعیت نشیمنگاهش با صندلی ریاست مماس نگردید جخ رعیت فهمیده است که به چه کسانی‌ رای داده است.
و این اشیا که رعیت از صندوق های  معجزه گر‌ همایونی  (همان که عباس می‌اندازیم کناس اخذ میشود) خارج کرده است همه از جان نثاران درب خانه  بودند که بند نافشان در اندرونی همایونی چال شده است.
فدایت گردم هیچ کس چنین زرنگی  نداشت که شما داشتید آخر زرنگ بودن  هم حدی دارد!
درویشی در دهانه کاروانسرای حاج نور الله گردنه تنباکو یراق اسب درشکه مان را چسبید و گفت:این داستان را شنیده ای‌ که در شبی تار دزدی مشغول بریدن قفل دکانی بود کسی‌ او را دید و از و پرسید چه میکنی‌؟ دزد گفت کمانچه میکشم !پرسید پس صدایش کوو؟ گفت صدایش صبح در میاید! کمانچه ای‌ که قبله عالم در شب تار انتخابات همایونی کشیدند امروز صدایش در آمده است  که رعیت به چه کسانی‌ رای داد؟
هنوز مانده‌ام حیران که این درویش قصد داشت به قبله عالم کنایه بزند یا از کمانچه کشی‌ ماهرانه همایونی تمجید کند؟! بهتر است روزه شک دار نگیریم و خون این درویش را هم مباح کنیم.
خاک پای ذات اقدس همایونی
تلقرافچی

Tuesday 24 May 2016

معرفت قبله عالم

معرفت قبله عالم

قربانت گردم

از اندرونی پیغام فرستادید به جان نثاران که موافق برهم زدن سخنرانی‌‌ها و مجالس نیستید

فدای آن دل رئوفتان چقدر معرفت؟آخر معرفت هم حدی دارد!!کجاست این رعیت که قدر بداند؟  

قربانت گردم اما فکر نمی‌کنید این برهم زدن سخنرانی‌ و مجالس که موافق نظر مبارک همایونی نیست کمی‌ از مٔد افتاده است؟ علی‌ایحال این فقره بر هم زدن سخنرانی‌‌ها در سنوات ماضیه ایام ‌دویّم خرداد مرسوم بود   ما که امر ملوکانه را روی چشم می‌‌گذریم اما این جان نثاران اند که حالا ترقی‌ کرده اند که هر کدام ابریق تیزاب سلطانی پر شال دارند و تنابنده ای‌ نتق بکشد تیزاب بر سرش خالی‌ میکنند یا نظمیه با اوتل از روی سر بچه مردم تردد می‌کند جهت اجابت جان نثاری.کنفیکون کردن قنسول خانه‌های دول اجنبی که دیگر حکم پیش پرده خواانی روحوضی را دارد این بر هم زدن سخنرانی‌‌ها که ننر بازی بود که عجالتا منسوخ شد.معذلک این معرفت قبله عالم است که در تاریخ ممالک محروسه مشعشع است.

یکی‌ از گاری چی‌‌های قنات آب شاهی سر کوچه آسد هاشم یقه مان را گرفت که: در هر کلام قبله عالم هزار معنا و علم لدنی نهفته است یعنی‌ اینکه سخنرانی‌‌ها را برهم نزنید، تمام که شد طومار زندگی‌ سخن ران را در هم بپیچید اینجوری هم رعیت مسرور میشود از وفور آزادی بیان هم پًز ش را به دول اجنبی میدهیم و هم سخن ران به موقعش به سزای کردارش می‌رسد.همان گونه که بر زندگی‌ بانوی معظم نرگس محمدی گذشت که خدایش حفظ کند.

خواستم سخنرانی این گاریچی را بر هم بزنم یاد امر ملوکانه افتادم، حال این گاری چی‌ هم خونش مباح و عمرش هدر شد.تا امر ملوکانه چه باشد؟ 

خاک پای مولوکانه

تلقرافچی

Monday 9 May 2016

بگشایید درها را
بجنبانید سر‌ها را 
از چپ به راست از راست به چپ
یساول و قراول
خورشید تابان شد
شهر گلباران شد
وقت وقت حاجت شد
قبله عالم بیدار شد
فدایت گردم
چشم مبارک از خواب ناز قیلوله باز کردید و غنچهٔ دهان به ملاحت شکوفا کردید و عطر کلام به آفاق  افشاندید، بذر سخن به حکمت کاشتید و درختی تناور افرشتید به قاعده  درخت عر عر.بلکم بزرگ تر.
به حق امر تعلیم زبان ینگه دنیا و بریتیش را موقوف فرمودید که تحصیل این زبان‌های خبیثه سالم نیستند.
فدایت گردم از هر انگشتتان صد هنر میریزد  رعیت این یکی‌ را دیگر نخوانده بود که قبله عالم سر رشته در کار طبابت هم دارند که هر آینه محصل این زبان‌های خبیثه را بیاموزد سلامت از کفّ میدهد فلفور خون و بلغم و صفرا و سودا اختلاط می‌کند.قربان آن طبابت کردنتان،چقدر طبابت؟ آخر طبابت هم حدی دارد!! قربانت گردم شما به هر چه که اشارت می‌کنید میمون است.رعیت را چه به یاد گیری زبان‌های خبیثه،قبلهٔ عالم که تعیین کنند چه کسی‌ چه بیاموزد؟ رعیت و جان نثاران موظفند بگویند سمأعن و طاعتاً!
این طرف راپورت آماده است که این رئیس الوزرا چندیست گویا یک چیزیش میشود، هر آینه قبله عالم انگشت به چیزی اشارت میکنند ایشان فلفور ۲۴ ساعت نشده پاسخ را میگذارند در کاسه قبله عالم،ایشان گفته‌اند رعیت خود باید بخواهد که چه زبانی بیاموزد ؟چقدر ننر هستند ایشان آخر ننر بودن هم حدی دارد.
ایشان گویا هنوز تنشان گرم است نمی‌دانند که رعیت مگر باید چیزی را بخواهد؟!
علا ایحال همان درشکه چی‌ لا کتاب این بار حوالی پا خط یقه ما را گرفت و کنایه زد که: هی‌ فلانی قبله عالم میانه‌ی با زبان مبان  ندارند قبله عالم تنها یک زبان می‌شناسند آن هم زبان زور است. یعنی‌ که به اطفال زبان زور یاد بدهید که اگر در آینده به کسوت جان نثاران در آمدند که به رعیت زور بگویند اگر جزو رعیت عوام شدند زور بشنوند و دعا‌ کنند به جان بی‌ همتای قبله عالم!تازه جخ این رئیس الوزرا هم گویا تنش میخارد پنداشتی حمام فین کاشان زیاد دور نیست جخ روشور هم لازم نیست.
جان نثار ذات بی‌ همتای همایونی

تلقرافچی 

Monday 25 April 2016

قربانت  گردم

راپورت آمده است که رعیت قند به دلش آب میکنند از این همه درایت که شما دارید
کرور کرور آدمهای خفیه چی‌  از سوی نظمیه همایونی  مامور شده اند  جهت پاییدن رعیت. تنابنده‌ای نتق بکشد این ۷۰۰۰ جان نثار همایونی راپورت میدهند به نظمی چی‌‌ها که چپقش را چاق کنند.حال رعیت مانده است حیران که این همه امنیت را کجای چشمش بگذارد!! ؟
با درشکه از باغ شاه به عودلاجان میامدیم که درشکه چی‌ کنایه به ما زد که:  این تعداد خفیه چی‌ جهت پاییدن ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ رعیت خلاف کار کفایت نمیکند.قبلهٔ عالم شاه شهید (رضی الاه عنّه) در سنوات ماضی(یکهزارو سیصدو شصت)در  یک فقره امر  ملوکانه خود رعیت را مکلف کردند که خفیه چیه رعیت باشد یعنی‌ همسایه همسایه‌اش  را دید  بزند، راپورت بدهد و دوسیه کند
‌دویّم اینکه این ۷۰۰۰ جان نثار که خود از میان همین رعیت هستند آیا بپا نمیخواهند ؟اگر اینها خلاف کردند کی‌ راپورت اینها را بدهد؟ گویا قبله عالم شاه شهید زرنگ تر از جانشینشان بوده‌اند که رعیت را خفیه چی‌ رعیت کردند بدون مواجب
پنداشتی این درشکه چی‌ هم سرش بار تنش بود .

خاک پای ذات اقدس همایونی
تلقرافچی

Monday 7 March 2016

قربانت  گردم
پنداشتی این نحسی ‌دویّم خرداد بنا ندارد دامن کمر چین ما را رها کند. عجالتا راپورت‌ها به تواتر به درب خانه رسیده است که چه میخواستیم و چه شد؟ که قاندید‌های ما چگونه از ۲ مجلس پیزوری مضمحل شدند ،دو تن‌ از تاجران مجلس عصا داران خبرگان حاجی آقا مصباح شکر دوست شکر خور  و حاجی آقا یزدی لاستیک اسلطنه از بهشت مجلس پیزوری جا ماندند ،تازه جخ حاجی آقا جنتی دربان بهشت مجلسین نیز کم مانده بود که پشت در جا بماند .
علی‌ایحال اوضاع مجلس شورا هم بهتر از مجلس عصا داران خبرگان نشد.
فدایت گردم حاجی آقا تقی‌ مصباح و محمد یزدی  عرض کرده اند: ما رای نیاوردیم به این جهت بود که  که عجالتا رعیت گوشش به دهان مبارک قبله عالم است اینکه هرچه قبله عالم امر کنند رعیت عکس آن عمل می‌کند، لذا تمنا کرده اند ۸ سال بعد قبله عالم از  این دو قاندید تاجر مجلس عصا دارن حمایت نکنند،  بیت.
دشمن دانا بلندت می‌کند
بر زمینت میزند نادان دوست
در حالی‌ که این دو جان نثار  تسکره‌هایشان دستشان بود و  به سمت قنسول خانه رؤس می‌رفتند  پرسیدیم کجا به سلامتی‌؟ با چشمی گریان عرض کردند :موزه سنت پطرزبورغ و آرمیتاژ ما را استخدام کرده است جهت ایستادن کنار  اشیائ باستانی.
فدایت گردم راپورت دیگر اینکه ابرام سگ سبیل یکی‌ دیگر از تیزی داران بزم  آقا بذر پاش و حاجی آقا حداد عادل سخت مکدر بود که حضورشان در کنار لاتهایی چون آقا حمید رسایی و کوچک زاده در بزم انتخاباتی جان نثاران چرخ پنجم گاری بود. چه هر آینه کریم شیره‌ای  و شیخ شیپور قاندید بودند اکنون از آقا حداد و بذر پاش بیشتر رای داشتند چون ایندو باعث تکدّر خاطرند آن دو باعث انبساط خاطر، یا اینکه اگر قبله عالم لیست قاندید‌های رعیت را به جای انگلیس به لیست اصغر قاتل منتسب میفرمودند  ممکن بود رعیت خوف کند به آنان رای ندهد. حال دیگر کار از کار گذشته است . مصرع
این سبو بشکست و آن پیمانهٔ ریخت.
فدوی
تلقرافچی

Wednesday 24 February 2016

قربانت گردم

راپورت می‌رسد که کرور کرور از جان نثاران و نیمه جان نثاران در صفت ایستاده‌اند جهت ورود به بهشت مجلس همایونی  و همچنین آن یکی‌ مجلس پیزوری.در بان بهشت مجلس حاجی آقا احمد جنتی ،نمیر سلطنه   پیشتر بسیاری از آنها را از دم درب مجلس رانده بود ما خیالمان راحت بود که فقط جان نثاران اصیل به مجلس ورود میکنند

اما گویا این ترفند  افاقه نکرده است و دشمنان به هر حال گروه قاندید‌های خود را جور کردند جهت اخذ رای. غافل از اینکه قبله عالم هم به درایت  بلدند بدلش را بزنند و این لیست‌ها را به لیست قنسول انگلیس منتسب کردند .

قربان آن هوش و درایتتان شوم.

اکنون شهر شلوغ شده است از فتوگراف‌های قاندید‌ها گویا جان نثاران دیگ‌های گوشت و پلو هم بار  گذشته اند مفتی برای اخذ رای از رعیت. رعیت نمک نشناس اگر شکمش با دیگ گوشت و پلو باشد رای ش گویا  با طرف دیگر است.

لذا پیشنهاد میشود که تا دیر نشده قبله عالم دستور فرمایند عجالتا گروهی  شحنه را خود سر کنیم جهت بالا رفتن از دیواره قنسول خانه انگلیس و آنجا را طبق معمول کنفیکن کنیم.

راپورت دیگر اینکه غلام سگ دست ،رمضون یخی. عباس چار شاخ. از تیزی داران و لاتهای جان نثار از گود زنبورک خانه در میتینگ آقا بذر پاش رویت شده بودند که سبیل تاب می‌دادند و دیزی چپو میکردند. نمیدانیم این دیزی خوران جهت تبلیغ انتخابات بود یا مهیا می‌شدند جهت امر مقدس  کودتا  ،الله اعلم.

رعیت هم ترفند‌های ما را پاک بهم ریخته است و خودش را مهیا کرده است که قاندید‌های ما را از بهشت مجلیین اخراج کند.

رندی ریشخند مان کرد که: زیر سایه حکومت فخیمه دمقراسی  آنقدر پیشرفت کرده است که رعیت به جای اینکه قاندید‌های خود را انتخاب کند روی  لجو لجبازی می‌خواهد قاندید‌های ما را اخراج کند. چقدر دمقراسی؟ آخر دمقراسی هم حدی دارد.

گویا قوس  قمر این روز‌ها در عقرب است.

جان نثار ذات اقدس همایونی

تلقرافچی

Sunday 21 February 2016

قربانت گردم
راپورت رسیده است که کرور کرور از جان نثاران به شکرانه ایام ماضیه بیست ‌دویّم بهمن سنه۱۳۵۷ به خیابان آمدند جهت مرده باد زنده باد به هر کسی‌ که دم دستشان بود از جمله ینگه دنیا، در این میان کریم شیره‌ ایی شهکار زده بود و با یک روحوضی گروهی از بنده گان همایونی را با قل و زنجیر به شکل تفنگچی‌های دستگیر شده ینگه دنیا بزک کرده بود که پنداشتی شما را سخت مسرور کرده بود.
دستشان درد نکند اگر حکومت فخیمه این روحوضی‌ها و از جمله خیمه شب بازی انتخباد! را اجرا نکند رعیت یادش میرود که روزگاری در سنوات ماضیه فتوگراف قبله عالم شاه شهید در ماه رویت شده بود. و این روحوضی‌ها از همان‌جا شروع شده است.
قربانت گردم رعیت قدر این روحوضی‌های مفتی را نمی‌داند.
از آب کرج با درشکه به سمت غور خانه می‌آمدم که درشکه چی‌ به کنایه گفت: همهٔ نحسی‌ها از عر عر آن الاغ آغاز شد. منظورش را پرسیدم عرض کرد همینجوری یاد جمله اول کتاب روزگار سپری شده نوشته منورلفکر آقا محمود دولت آبادی افتادم که خدایش حفظ کند.
قربانت گردم پنداشتی این درشکه چی‌ سرش بار تنش بود.
جان نثار
فدایت شوم
چندی پیش به دلیری، تفنگچی‌های قوای بحری ینگه دنیا را در سر حدات جنوب گرفتیم و ول کردیم چنان که قبله عالم به این دلیری نصفه روزه به تفنگچی‌های قشون بحری خودمان مدال شجاعت اهدا نمودند.لکن راپورت می‌رسد که عدلیه همایونی از این بابت سخت مکدر شده است که پس مدال ما کوو؟ما هم متجاوزین به سر حدات مالی رعیت را(میرزا حمید آقا بقایی و قصاب سلطنه آقا سعید مرتضوی) میگیریم و ول می‌کنیم.چگونه است که از این نمد کلاهی سر مارا نمیگیرد؟
فدایت شوم حق با عدلیه همایونیست مملکت غرق در شجاعت جان نثاران است اگر بنا بر مدال شجاعت باشد مدال کم می‌آوریم.
عجالتا امر فرمودید که رعیت چنانچه مخالف ذات اقدس همایونی هستند معذلک به سوی صندوقهای رای شرفیاب شوند و اندللزم به جان نثاران درب خانه رای دهند ,لابد
یکی‌ از قهوه چی‌‌های سنگلج ریشخندمان کرد که:حکماً تاریخ خوانان آینده که به این بخش‌های تاریخی‌ میرسند کتاب مرحوم عبید زاکانی رضی الاه و عنه را کنار میگذارند تا به دل‌ سیر بخندند ،عجالتا دوران سلطنت بی‌ همتای قبله عالم فصل شیرینی‌ میشود جهت انبساط خاطر در تاریخ ممالک محروسه حال که قبله عالم اشغال روبی کوی و برزن را از رعیت و منور الفکر بر نمیتابند آن هم نه در کیسه‌های سبز که در کیسه‌های بنفش چه رسد به رای خلاف امر همایونی
.قربانت گردم مدالهای دلیری را آماده کنید برای جان نثارانی که کیسه‌های اشغال را عنقریب توقیف میکنند
خاک پای همایونی
تلقرافچی
فدایت شوم
انس و جّن مانده اند حیران از این همه زرنگی قبله عالم
راپورت می‌رسد ۴ جاسوس را به ۷ دست کٔج خلاف کار با ینگه دنیا معاوضه کردیم چیزی که سر ترازو نداده ایم هیچ ۳ آدم هم اضافه گرفتیم.
قربانت گردم چقدر زرنگی آخر زرنگی هم حدی دارد!
درویشی زیر طاق کاروانسرا سنگی‌ کنایه زد که دول ممالک سرو صاحب دار ینگه دنیا و فرنگ طبیب و حکیم و دانشمند و محصل معاوضه میکنند ما جاسوس میدهیم دزد تحویل میگیریم.
اینطرف راپورت رسیده است که حاجی حمید آقا بقایی از صدارت دولت سابق که به اتهام واهی دست کجی به حبس بود به عطوفت قبله عالم و عدلیه از محبس آزاد شده است.
یکی‌ از بزازان پاچنار که نخواست نامش فاش شود نیشتر به قلبمان زد که:هر آینه بانوی معظم خانم نرگس محمدی حفظ اله عنه به جرم دست کجی یا جاسوسی به حبس بودند تا کنون به همین عطوفت از محبس خلاص شده بودند
قربانت گردم شما مکدر نشوید رعیت قدر عطوفت قبله عالم را نمی‌داند
خاک پای همایونی
تلقرافچی

قربانت گردم

راپورت رسیده است مثل قند،اینکه در ایستگاه تلفیزین دولت فخیمه که به زبان اجنبی خبر راپورت می‌کند (پرس تیوی)۲ تن‌ از مدیران (حاجی آقا حمید رضا عمادی و پیام افشار) به یکی‌ از نسوان که متاسفانه ملاحت هم داشته است.تعرض شهوانی به زور هوای نفس نموده اند و راپرتش همهٔ عالم را گرفته است الا دربخانه،

بیت

نفس آن دام است و دانه آتش است
صید شد آن کوو اسیر خواهش است
زیر خاکستر شراری خفته است
اژدهای مرگباری خفته است 
چون بشورانی بپا خیزد شرار
پس جهانی‌ را بسوزاند به نار
این هوای را اژدهای خفته دان
چون رهید اینک جهان آشفته دان 
اژدها را چون ز بندت بر رهید
آتشی از هر نفیرش بر جهید

قربانت گردم این دو مدیر جان‌نثار همایونی آقا عمادی و افشار،که با مراتب جان نثاری به این رفعت رسیده اند جرمی‌ نکرده‌اند الا همان درسی‌ که حکومت فخیمه ظرف ۳۸ سال به آنان داده است را پس میدهند

قربانت گردم یکی‌ از لوطی‌های گود زنبورک خانه که سبیل تاب میداد ما را به اشاره خواند که پیغام برسانیم درب خانه اینکه :از آنجایی که در حکومت فخیمه نسوان نصف مردان که چه عرض شود اصلا بی‌ دلیل زنده‌اند مثل حکومت و خانواده بشار اسد شامی ناموس ما حساب نمیشوند که برای امنیتش جهد کنیم ،چه اگر این دختر از حکومت مقدس ما به ممالک کافران فرنگ نمیگریخت که سرش بار تنش ، خونش مباح و عمرش هدر بود که چرا معترض به تعرض شده بود؟عجالتا کرور کرور شکر که دیوار  حاشا بلند است ما هم که خبره کار.
فدایت شوم.یکی‌ از درشکه چی‌‌های پاچنار کنایه زد به ما که قبله عالم جهت دلجویی از این دو مدیر جان نثار پاک دامن دو تا از همان مدالهای شجاعت که به توقیف کننده گان تفنگچی‌های ینگه دنیا دادند به عطوفت ملوکانه به جان نثاران حاجی آقا عمادی و افشار هم بدهند که که الحق درسشان را خوب پس داده اند.

فدایت شوم رعیت قدر امنیت در ممالک محروسه را نمی‌داند.چقدر امنیت؟ آخر امنیت هم حدی دارد.شما مکدر نباشید رعیت است و یک دنیا نمک نشناسی.

جان نثار ذات اقدس همایونی

تلقرافچی

Saturday 20 February 2016

تلقرافان قربانت گردم
خبر‌ها تواتر است که نظمیه همایونی حکم کرده است هر آینه نسوان در اوتل شخصی‌ خود به تاسی‌ از دورهٔ سردار سپه در سنوات ماضیه کشف حجاب نمایند یا پیچه و لچک مطلوب طبع دستگاه نظمیه نداشته باشند هم خودشان هم اوتل‌شان توقیف و هم چندین کرور تومان رایج ممالک محروسه جریمه میشوند.(عجالتا چوب فلک فعلا لازم نیست).
قربانت گردم گویا نظمیه از عدلیه هم جلو افتاده است خودشان دیوان به پا کرده‌اند ، حکم میکنند و جزا میدهند ،جمعی منور الفکر مانده‌اند انگشت حیرت به دهان از این همه درایت و شعور نظمیه چی‌‌ها که همین نسوان با همین حجاب پای صندوق‌های آرا معجزه گر‌ همایونی (همان که رای عباس می‌اندازیم کناس اخذ میشود و بویش هم ۸ سال عالم گیر میشود) حاضر هستند بر صدرشان مینشانیم و فتوگراف آنان را در کاغذ اخبار‌ها به رخ دول اجنبی میکشیم که چشمتان ۴ تا نگاه کنید نسوان زیر سایه قبله عالم در ایران قند به دلشان آب میکنند از وفور آزادی، لیکن بعد از پایان رو حوضی‌ انتخابات اوتل شخیصی‌شان توقیف و به عسس‌شان می‌سپاریم،
قربانت گردم دولت فخیمه با این همه آدم با شعور که احاطه ‌اش کرده چه کند که رعیت قدرشان را بداند؟
نمک نشناسی اینبار حتی ریشخندمان هم نکرد بلکه تفی انداخت پیش پایمان و گفت: “به غیرتی‌ که ندارید.”
خاک پای ظللّ الهی
تلقرافچی
قربانت گردم
کاغذ اخبار‌های یومیه تورق می‌کردم جهت راپورت گویا وزیر کارخانه‌‌ برق دولت فخیمه حاجئ علی‌ اکبر خان صالحی رفته چین ماچین جهت آوردن کارخانه‌‌ برق اتمی‌ به ممالک محروسه( قربانت گردم این اتمی‌ دیگر چه کوفتی است که ما نمیدانیم؟)کرور کرور شکر که عجالتا رعیت به نان شبش محتاج نیست همین کارخانه‌‌ برقش مانده آن هم از صناعات پیزوری عجوج ماجوج.
فدایت شوم دولت فخیمه که سالهاست جهد کرده پول رعیت را به شعبده از جیبش درکش کند جهت آوردن برق روس و دو دستی‌ تقدیم این مسیو پوتین بزمجه تزارک روس کند که کرد, حالا نوبتی هم که باشد نوبت چین عجوج ماجوج است, قربان عدالت تان که پول رعیت را اینچنین عادلانه با دست مبارک بین مسکینان تقسیم می‌کنید،
نمک نشناسی ریشخند مان کرد که،عتیقه فروشان سه‌راه منوچهری کلکسیون عتیقه جات و تمبر جمع میکنند قبله عالم هم کلکسیون کارخانه‌‌ برق پیزوری بنجل، خوب پول شخصی‌ خودشان است که با تدبیر بین فقرا تقسیم میکنند.
قربان آن تدبیرتان
جان نثار تلقرافچی
قربانت گردم
کاغذ اخبار‌های یومیه تورق میکردیم به عادت مألوف جهت راپورت قابل عرض حضور قبلهٔ عالم.از حاجئ آقا سعید مرتضوی کهریزک و سلطنه گل سر سبد عدلیه همایونی که خودش قاضی ال قضات دستگاه عدلیه است و تا توانسته عدالت گستری کرده خبر می‌رسد که گویا ایشان از تهمت‌های ناا روای قتل و دست کجی تبرئه میشود عجالتا خودشان که پیشباز رفته‌اند و خود را بی‌ گناه اعلام کرده،که هیچ ، گویا طلب‌کار هم شده که ۶۸ کرور کرور تومان(۶۸،۰۰۰،۰۰۰)مواجب از دولت فخیمه پول طلبکارند،
قربانت گردم ایشان که از جان نثاران درب خانه و دستگاه همایونی ‌ست به دلشان برات شده بود که بی‌ گناه هستند لذا پیشاپیش رأی مدعی ال عموم را حدس زده‌اند ،آخر حاجئ سعید که همواره دست نوازش می‌کشید بر سر رعیت مخصوصاً حبسیان کهریزک و اوین، از این طرف هم کاغذ اخبار‌هایی‌ بودند که به ایام ماضی مورد عنایت این قاضی عادل قرار گرفتند ایشان که فرمان می‌گرفتند برای آوردن کلاه ولی‌ برای قبله عالم سر میاوردند جایشان حبس و بند نبود،، دیگر چقدر عدل؟حالا رعیت مانده‌اند حیران که اینهمه عدل و داد را کجای چشمشان بگذارند؟
فدوی پیشنهاد می‌کند جهت دلجوئی و جبران رنجی‌ که به این قاضی مظلوم داده‌ایم ایشان را رئیس دستگاه عدلیه کنیم که هم عدالت گستری مان را به رخ ممالک اجنبی بکشیم و هم به قول خودتان راه‌های نفوذ اجنبی را هم بسته باشیم.
نمک نشناسی ریشخندمان کرد که تاریخ خوانان آینده چه فصل هایی از تاریخ دولت فخیمه ما را در اختیار خواهند داشت جهت انبساط خاطر.
خاک پای ملوکانه
تلقرافچی
تلقرافن فدایت گردم
معروض میدارم چندیست که قنسول دول متخاصم مخصوصاً انگلیس و ینگه دنیا فنگ انداخته اند وسط که آنچه که در قور خانه پارچین انجام میشود خلاف توافق ۵+۱ است.
کلنل حاجئ فیروز امیر نظام(فیروز آبادی) دلیرانه جواب اجنبی را داده است که خدا سر شاهد است ما در قور خانه همایونی فقط جاده سازی می‌کنیم….فدایت گردم مملکتی ساخته اید گلستان دیگر جایی‌ برای جاده سازی نمانده است الا همین قور خانه همایونی.
نمک نشناسی ریشخند مان کرد که هر آیینه قنسول اجنبی این پاسخ باور نکنند پای خودشان همین که رعیت پاچنار سبز میدان و درشکه چی‌‌های سه‌راه آب منگول باور کنند برای ما کفایت دارد…حالا هم از خفیه راپورت رسیده است اجنبی عجالتا همهٔ اوتل و منجنیق مارا با قمر‌های مصنوعی خود دیده و فتو گراف کرده است.دیگر آن‌ بخش شیر دهی اطفال را لولو برده است که بتوان چیزی را در ممالک محروسه اختفا کرد.عنقریب است که دیگر رنگ گلهای پیژامه قبله عالم را هم در خلوت همایونی به رخمان بکشند.حال قبله عالم بفرمایید با این زهر ماری قمر‌های مصنوعی چه کنیم؟ صلاح چه میدانید؟ خاک پای جواهر آسا
تلقرفچی
پاسخ قبله عالم .
صحنه را دیدم
من که رسوای جهانم چه صلاح اندیشم؟
فدایت شوم
جان نثار تلقرافن خبر دار شدم بنا به حکم عدلیه مشهد جلادان همایونی دست و پای سارقی را بریدند کرور کرور رعیت هم دعا گوی ذات اقدس همایونی از این همه عدل و داد،قبلهٔ عالم به سلامت باشند آخر عدل و داد هم حدی دارد.عجالتا رعیت شادو مسرور از این همه عدالت می‌‌پرسند حکماً سارق مذکور با دستش دزدی میکرد پایش را دیگر برای چی‌ بریده اند؟ آلا ایحال هنوز هم دولت فخیمهٔ ما از بهائم دولت اسلامی عراق عرب عقب تر است که هنوز به سر بریدن نرسیده که انشالله به زودی میرسیم.
حال رعیت نمک نشناس می‌‌پرسند آن که دست این سارق را بریده یا حکمش را داده خود دستش کٔج نبود؟ اگر که کٔج نبود است که مملکت گل بلبل است ,الله علم.
چاکر درگاه ذات اقدس همایونی
تلقرافچی

قربانت گردم

تازه جخ باز گشتیم،

به دلالت و اشارات آن سبیل مبارک و به خون خواهی آن شیخ نمر که خدایش رحمت کند، رضی‌ اله و عنه،گروهی را خودسر کردیم و دلاورانه و دشنام گو رفتیم با گروهی شحنه و دشنه دارو خفیه چی‌ و چندی از تفنگچی‌های قشون تاجران چکمه پوش(پاسدار) و گروهی از جان نثاران چماق چی‌ و قرشمالان، قنسول خانه این تازیان حجاز را به خاک مذلت انداختیم بیرقشان سوختیم و درس دلاوری به آنان آموختیم و دهانشان به دشنام دوختیم و خاکشان به توبره کشیدیم و برگشتیم.

رعیت مانده بود انگشت حیرت به دهان از این همه دلاوری،آخر دلاوری هم حدی دارد! نظمیه همایونی هم چیزی در مایه‌های شیر برنج امنیت ما را تامین کرد.

الا ایحال ما که دلاورانه قنسول خانه تازیان را کنفیکون کردیم تازه جخ مانده بودیم که مگر این شیخ نمر جنت مکان خلد آشیان که ما نامش را هم تا دیروز نشنیده بودیم که بود و برای مملکت ما چه کرده بود که ما به خون خواهیش زمین و زمان را به هم دوختیم؟

ظریفی(نه از نوع محمد جواد)کنایه زد که لابد جان چهارصد حاجی نازنین ما که پیشتر فدیه تدبیر قبله عالم شدند هدر بود و خونشان مباح که برای شیخ حجاز چنین کردیم و برای حاجیان هیچ.این حکمتیست که فقط قبله عالم از آن آگاه است.

قربانت گردم هیچ کس چنین حکمت نداشت که شما داشتید!

یکی‌ از گاریچی‌های درخونگاه نیشخندی زد و گفت،قبله عالم از این مکدرند که چرا حکومت تازیان حجاز ادای ما و دولت فخیمه مارا در می‌آو‌رند که چهل نفر ،چهل نفر بالای دار میکشند؟ خوف آن میرود که فردا کهریزک هم بسازند یا با اوتل نظمیه از روی مردم تردد نمایند،پدر سوخته‌ها رو ببینند از روی دست ما زندان اوین هم میسازند.

رعیت قدر عطوفت شما را نمی‌داند.

جان نثار ذات اقدس همایونی

تلقرافچی

فدایت شوم

خاطر مبارک مکدرشده بود  که راپورت‌ها کم شده است مگر ممالک محروسه بی‌ سرو صاحب است که چیزی از گل و بلبل راپورت نمی‌کنید؟ 

عجالتا معروض میدارم تلقرافچی یک نفر بیشتر نیست اما آنقدر در این مملکت زیر سایه همایونی شهکار زیاد است که نمیدانیم کدامشان را راپورت کنیم تا بیات نشده،

معذلک عرض میشود حاجی آقا احمد جنتی نمیر سلطنه، جنت مکان، دربان بهشت مجلس شورا ناا خرسند از نام نویسی کرور کرور رعیت جهت ورود به بهشت مجلس ایشان را به زحمت انداخته اند.قربان این همه مظلومیت بشوم که رعیت با این نام نویسی زحمت ایشان را زیاد کرده اند چقدر ایشان زحمت کشند؟ آخر زحمت هم حدی دارد!

اینجا رئیس الوزرا که خود تدارکچی درب خانه است باید اندرزشان بدهند که مکدر نباشند،رعیت رای‌شان به صندوق‌های (انتخاباد!!) همایونی افاقه نمیکند و نظرشان هم پشیزی نمی‌ارزد، دوسیه همه‌شان هم که دست حاجی جنتی هست که جز جان نثاران بقیه گماشته و نفوذی اجنبی هستند. رعیت که رایش از حالا خاک مال است بگذارید عجالتا دلش به نام نویسی خوش باشد پس مپکدر نباشند.

از این طرف راپورت آماده است که حاجی آقا علی‌ سعیدی دست نشانده قبله عالم در قشون تاجران چکمه پوش پاسدار همایونی افاضه نموده اند که (در انتخابات نقل و نبات پخش نمیکنند) از درشکه چی‌‌های سنگلج کنایه زد که ایشان که پنداشتی سالهاست دهانشان به همین نقل و نبات شیرین مانده نمی‌دانند که اگر نقل نباتی در کار نیست چرا وکیل دوله‌های مجلس همایونی سالهاست که به همین صندلیهای چسبناک چهار دست و پا چسبیده اند؟

قربانت گردم راپورت دیگر اینکه نظمیه همایونی گفته است ( از این پس با نسوان که در اوتل شخصی‌‌شان کشف حجاب نمایند و لچک مناسب نداشته باشند به طور جدی برخورد خواهد شد).

قربانت گردم تا کنون که ما با نسوان شوخی‌ میکردیم عجالتا از این پس باید اوتل‌شان را با توپ مروارید بزنیم گلولهٔ شراپنل هم افاقه می‌کند تا نظر قبله عالم چه باشد؟

فدایتان گردم از این همه گل و بلبل

جان نثار

تلقرافچی
قربانت گردم
از سر حدات گیلان راپورت رسیده است که قشون بهری روس ۲۶ ساروخ جنگی به سمت شامات در کرده است جهت کمک به قشون مضمحل و پیزوری ال اسد شامی ،عجالتا این اشیائ مهلک از بالای سر رعیت پرواز کرده اند و ۴ تا از آنها هم در داخل مملکت خودمان سقوط کرده اند.
فدای این همه تدبیرتان شوم جان رعیت که هم وزن بادمجان جالیز‌های سرآسیاب دولاب است شما اگر به خاطر گل روی این بچه مزلف شامی (بشار ال اسد) از بالای سرمان قنبله‌های اتم هم در کردند ککتان نگزد ما که جان نثاریم تسکره مان هم دستمان است آماده جهت عزیمت به فرنگ فلفور لابد رعیت هم گوشت دم توپ است چنان که ۸ سال قبله عالم پیشین جنت مکان خلد آشیان چنین کرد.
قربانت گردم ظریفی‌ ( نه از نوع جواد) کنایه به ما زد که اگر ساروخ روس از فراز مملکتی که سرو صاحب دارد عبور کرده بود دولتشان پیژامه مسیو پوتین را تا کنون صد بار بادبان کرده بودند اینکه کلاه قبله عالم پشم ندارد دیگر گناه مسیو پوتین نیست عراق عرب ، شامات و دولت روس دندان قبله عالم را شمرده اند،
قربان این میهن پرستی‌ تان آخر میهن پرستی‌ هم حدی دارد اینکه دولت پیزوری این بچه مزلف شامی چقدر برای ما می‌ارزد که این همه خطر را باید به جان رعیت بخریم چه دخلی به رعیت دارد؟ به درب خانه دخل دارد که دخلش به این زودی‌ها پر نمی‌شود.
جان نثار
تلقرافچی

تلقرافان قربانت گردم
خبر‌ها تواتر است که نظمیه همایونی حکم کرده است هر آینه نسوان در اوتل شخصی‌ خود به تاسی‌ از دورهٔ سردار سپه در سنوات ماضیه کشف حجاب نمایند یا پیچه و لچک مطلوب طبع دستگاه نظمیه نداشته باشند هم خودشان هم اوتل‌شان توقیف و هم چندین کرور تومان رایج ممالک محروسه جریمه میشوند.(عجالتا چوب فلک فعلا لازم نیست).
قربانت گردم گویا نظمیه از عدلیه هم جلو افتاده است خودشان دیوان به پا کرده‌اند ، حکم میکنند و جزا میدهند ،جمعی منور الفکر مانده‌اند انگشت حیرت به دهان از این همه درایت و شعور نظمیه چی‌‌ها که همین نسوان با همین حجاب پای صندوق‌های آرا معجزه گر‌ همایونی (همان که رای عباس می‌اندازیم کناس اخذ میشود و بویش هم ۸ سال عالم گیر میشود) حاضر هستند بر صدرشان مینشانیم و فتوگراف آنان را در کاغذ اخبار‌ها به رخ دول اجنبی میکشیم که چشمتان ۴ تا نگاه کنید نسوان زیر سایه قبله عالم در ایران قند به دلشان آب میکنند از وفور آزادی، لیکن بعد از پایان رو حوضی‌ انتخابات اوتل شخیصی‌شان توقیف و به عسس‌شان می‌سپاریم،
قربانت گردم دولت فخیمه با این همه آدم با شعور که احاطه ‌اش کرده چه کند که رعیت قدرشان را بداند؟
نمک نشناسی اینبار حتی ریشخندمان هم نکرد بلکه تفی انداخت پیش پایمان و گفت: “به غیرتی‌ که ندارید.”
خاک پای ظللّ الهی
تلقرافچی
قربانت گردم
کاغذ اخبار‌ها خبر میدهند که دولت فخیمه قصد  خرید طیارت روس کرده.  تا کنون که کرور کرور رعیت از بابت این طیارت هلاک گردیده اند عجالتا جان رعیت نزد دولت فخیمه پنداری با  بادمجان سرآسیاب دولاب چندان توفیر ندارد.
جان قبله عالم به سلامت باشد به عوام الّناس چه که کرور کرور پول شکم رعیت بناست این بزمجه تزارک روس مسیو پوتین را متمول کند، که کرد.
نمک نشناسی ریشخندمان کرد: بنا به داستانی که در تواتر است سردار سپه در سنوات ماضیه پس از اتمام راه آهان مشهد مسیو ورسک و عیال و اولادش  را برد زیر همان  پًل  معروف ورسک که معلوم گردد بهنگام حرکت قطار پًل مستحکم است یا نه؟ اگر نه پیش از رعیت  روی سر خودش خراب شود، قبله عالم هم اگر کلاهشان پشم دارد مسیو پوتین را بر همین طیارات روسی بنشانند   تا دوری بزند ببینند زنده بر میگردند یا نه؟بعد پول رعیت را به شکم ایشان حوالت کند جهت خرید طیارت پیزوری روسی
خاک پای همایونی
تلقرافچی 
خاکه پای جواهر آسا،
کاغذ اخبار‌های یومیه تورق می‌کردم جهت راپورت حضور قبلهٔ عالم.قابل عرض اینکه حاجئ محمدرضا رحیمی از جان نثاران آستان بوس قبلهٔ عالم در دوران ۸ ساله صدارت ملیجک در کسوت معاون رئیس الوزرا که اخیرا به تهمت دست کجی به حبس رفته‌اند چندیست که به مرخصی آمده‌اند رعیت قند به دلش آب میکنند از این همه مهر و عطوفت ملوکانه که دوسیه حاجئ رحیمی مگر سیاه تر ازدوسیه آن‌ دزد مشهدیست که از سوی دستگاه عدل مولوکانه تعزیر شد (این جماعت دست از سر آن دزد مشهدی بر نمیدارند.)چه جای مقایسه است بین آن دزد مشهدی و این وزیر مظلوم که تازه جخ بعد این همه تعزیر به مرخصی آمده است؟ آخر مجازات هم حدی دارد.
نمک نشناسی ریشخند مان میکرد که اگر این وزیر هزار پا هم بود دستگاه عدلیه جهت تعزیر ایشان دست و پا کم میاورد برای قطع کردن
هیهات از این همه بی‌ چشم و رویی
این همه عدل و داد را می‌بینند و ریش خند میکنند
نمک عدالت را میخورند و نمک دان میشکنند.
فدوی
تلغراف چی‌
تلقرافتن قربانت گردم
راپورت رسیده است که میرزا محمد آقا نوری‌زاد عزیزو رعایا که به عادت مألوف ماضیه چپو راست جهت تکّدر خاطر قبلهٔ عالم کاغذ پرانی می‌کند بار دیگر کاغذ فرستاده است درب خانه مگر قبله عالم را به راه راست هدایت کند.ایشان مترصدند که شما کی‌ بیخ پوسیده حکومت پیزوری فخیمه از جا برکنید .
قربان خاک پای جواهر اسایتان این قاچ زین همایونی را بچسبید چه کسی‌ بهتر از جنابتان این مملکت را میتواند گل و بلبل کند که شما کردید؟.هیچ کس چنین معجزت نداشت که شما داشتید که رعیت به صندوق رای تقی‌ بیندازند نقی‌ در بیاید تازه جخ از رعیت نسخ هم بکشیم که چرا می‌فهمید؟.چه کسی‌ بهتر از ذات همایونی میتواند کرور کرور پول رعیت را خرج عراق عرب کند؟.چه کسی‌ بهتر از قبله عالم میتواند پول شکم رعیت را خرج ساخت ساروخ و قنبله کند که شما کردید؟ چه کسی‌ بهتر از قبله عالم میتواند جهانی‌ را با زحمت و مرارت دشمن کند که شما کردید؟قبله عالم است و یک دنیا نبوغ آخر نبوغ هم حدی دارد.
قربانت گردم گوشتان بدهکار این کاغذ‌ها نباشد کرور کرور شکر که اندرونی پر است از مجیز گویانی خیر خواه که قبله عالم را به سعادت دنیوی و اخروی هدایت میکنند
نمک نشناسی ریشخندمان کرد که قبله عالم این قاچ زین را چنان بچسبد که کلنل قذافی و کلنل صدام حسین ال مجید چسبیدند و عاقبت به خیر شدند و مملکت ما مثل بلاد عرب آباد تر و گل و بلبل تر شود.قبله عالم این قاچ زین را آنقدر بچسبد که تکلیفش را مرحوم میرزای کرمانی در حرم عبدالعظیم روشن کند.
خاک پای همایونی
تلقرافچی