Tuesday 2 January 2018

قبله عالم، مسیو ترامپ و آن صدای مشکوک

قربان خاک پای جواهر آسا

راپرتهایی تواتر است .چندیست که جز عراق عرب شامات و پاپتی‌های پیزوری یمانی بقیه دول اجنبی برای حکومت فخیمهٔ ما قداره تیز میکنند  عجالتا راپورت آمده است که مسیو ترامپ رئیس ینگه دنیا زنهارمان داده است که این تو بمیری از آن تو بمیریها نیست. 
یحتمل بنا دارند  آنچه که در عراق عرب و شامت از جیب رعیت رشته کرده ایم  را پنبه کنند و همان پنبه‌ها را در پوستمان بچپانند.  
 قربانتان گردم شما که سیاست تان هم چون دیانتتان همواره مشعشع است و قلق این  ینگه دنیا خوب دستتان هست، هر آینه سنبه‌شان پر زور میشود همهٔ معابر در ممالک محروسه را پر می‌کنید از آجان و عسس و دشنه دارو خفیه چی‌ و قرشمالان تا تسمه از گرده رعیت بکشند.حال ینگه دنیا جرات دارد در سر ما بکوبد تا ما هم بر سر رعیت بکوبیم چنان که این چند روز که رعیت رولوسیون کرده است قشون‌ تاجران چکمه پوش شهر‌ها را قرق کرده اند (این به آن در).چنان که در سنه ماضیه تموز ۱۳۶۷ که سبنه اجنبی زور آور شد ما نیز همهٔ محبس ‌ها را به دلاوری از محبوسین تهی کردیم. (آخر دلاوری هم حدی دارد).
خدا سر شاهد است که تنابنده‌ای (محسن را نمی‌گوئیم)این همه سیاست مملکت داری نداشت که شما داشتید.
از کوچه آسد هاشم تا عمارت کلاه فرنگی‌ درشکه گرفتیم .جهت زدودن تکدرمان درشکه چی‌ بذله میگفت؛
 
روزی مردی با  طفل خورد سالش به خانهٔ کسی‌ میهمان بود چندی نگذشت که از مرد میهمان گلاب به رویتان سهواً صدای مشکوکی شنیده شد و ایشان بی‌ درنگ بر سر بچه خودش کوفت، که یعنی‌ این بی‌ ادبی‌ از من نبود.
اندکی‌ بعد صدای مشکوکی دیگر آمد این بار از میزبان و اینبار به عمد، خوب میزبان هم ضربتی در سر همان طفل میهمان کوفت. پدر طفل به میزبان گفت تو این بی‌ ادبی‌ کنی‌ چرا بر سر فرزند من میزانی‌؟مرد میزبان به رندی گفت فکر کردم این قانون شماست که هر که این کار را  می‌کند باید یکی‌ هم توی سر بچه تو بزند.
فدایت گردم این درشکه چی‌ دیگر خونش مباح شد الا این صدای مشکوک  چه دخلی داشت به شما و مسیو ترامپ؟؟
گلاب به رویتان فدای مملکت داریتان.
خاک پای ذات بی‌ همتای همایونی.

تلقرافچی