Monday 2 July 2018

شرلوک هولمز در اندرونی



قربانت گردم
چندیست که سر مبارک از زیرلحاف رعیت بیرون کشیده اید و دیگر کاری به کار موالید و ازدیاد  نفوس رعیت ندارید
بیت:سر نکن زیر پتو زیر لحاف
خود این کار خلاف است خلاف
در عوض زده اید در کار شرلوک هولمز !!.هر گاه رعیت در گوشه‌ای از ممالک محروسه از سر شکم سیری روولوسیون می‌کند و از صدر تا ذیل قبلهٔ عالم و جان نثاران را نمد مال می‌کند مشام مبارک بوو میکشد که این کار اجنبی است.
قربانت گردم تنابنده‌ای این همه شرلوک هولمز نبود که شما بودید.
عجالتا این ایام که قوسِ قمر به عقرب افتاده است و معلوم نیست امارت دستِ کیست؟اقتصاد  پیزوری و امورات مالی و پول رایج ممالک محروسه بهای استخوان سگ شده است.باز هم مشام مبارک رده پای اجنبی مخصوصا ینگه دنیا را بوو میکشد.
قربان این مشامتان حکما شرلوک هولمز که هیچ، خانم مارپل نیز پیش پایتان چرخ پنجم گاری شده ا‌ند،حال کجاست این رعیت بی‌ چشم و رو که قدر این همه سینماتو گراف را بداند؟
علی ایحال که این ایام هر گاه رعیت به واسطه سد معاش روولوسیون می‌کند و ما را فحش مال میکنند، شما و جان نثاران نیز به حق بر سر این رئیس الوزرا میکوبید که یعنی‌ این تو کردی
خدا سر شاهد است این حاجی خان رئیس الوزرا نه صدارت عظما, که دویومین پخمهٔ تاریخ بعد ازأبوموسی الأشعري است که مادر گیتی‌ زاده است، کرور کرور شکر که ایشان دهان باز نمیکند که بگوید:
پنداشتی حاشا که شما ۳۰ سال است که بر تخت نشسته اید و سر مبرکتان را در هر سوراخی فرو می‌کنید از زیرلحاف  رعیت بگیر تا امورات پیزوری مالیه نه انگار که قبله عالم مملکت داری کرده ا‌ند.
فدایت گردم شرلوک هولمز کجا به قأعده زرنگی شما بود که نبود؟

از حوالی مسجد شاه گذر میکردیم آفتابه داره مبال مسجد, لوله هنگ به دست بیخ دیوار گیرمان انداخت و عرض کرد: 
لابد صنف  ما هم اگر به واسطه تنگی معاش در خیابان روولوسیون کند به اجنبی وصل است و عجالتا بند ناف مان را هم در وال استریت  چال کرده ا‌ند.مملکت دست شیخ شیپور یا کریم شیره‌ای میبود بهتر از این میشد که شد حکما آلاقوز هم ایضا
(الا قوز از سوگلی‌های سیبیلوی حرمسرای شاه شهید) 
 فدایت گردم پنداشتی پنج تیر روسی میرزا رضا کرمانی خوفش کمتر است از زخم زبان رعیت .

خاک پای جواهر آسا
تلقرافچی