Saturday 20 February 2016


فدایت شوم

خاطر مبارک مکدرشده بود  که راپورت‌ها کم شده است مگر ممالک محروسه بی‌ سرو صاحب است که چیزی از گل و بلبل راپورت نمی‌کنید؟ 

عجالتا معروض میدارم تلقرافچی یک نفر بیشتر نیست اما آنقدر در این مملکت زیر سایه همایونی شهکار زیاد است که نمیدانیم کدامشان را راپورت کنیم تا بیات نشده،

معذلک عرض میشود حاجی آقا احمد جنتی نمیر سلطنه، جنت مکان، دربان بهشت مجلس شورا ناا خرسند از نام نویسی کرور کرور رعیت جهت ورود به بهشت مجلس ایشان را به زحمت انداخته اند.قربان این همه مظلومیت بشوم که رعیت با این نام نویسی زحمت ایشان را زیاد کرده اند چقدر ایشان زحمت کشند؟ آخر زحمت هم حدی دارد!

اینجا رئیس الوزرا که خود تدارکچی درب خانه است باید اندرزشان بدهند که مکدر نباشند،رعیت رای‌شان به صندوق‌های (انتخاباد!!) همایونی افاقه نمیکند و نظرشان هم پشیزی نمی‌ارزد، دوسیه همه‌شان هم که دست حاجی جنتی هست که جز جان نثاران بقیه گماشته و نفوذی اجنبی هستند. رعیت که رایش از حالا خاک مال است بگذارید عجالتا دلش به نام نویسی خوش باشد پس مپکدر نباشند.

از این طرف راپورت آماده است که حاجی آقا علی‌ سعیدی دست نشانده قبله عالم در قشون تاجران چکمه پوش پاسدار همایونی افاضه نموده اند که (در انتخابات نقل و نبات پخش نمیکنند) از درشکه چی‌‌های سنگلج کنایه زد که ایشان که پنداشتی سالهاست دهانشان به همین نقل و نبات شیرین مانده نمی‌دانند که اگر نقل نباتی در کار نیست چرا وکیل دوله‌های مجلس همایونی سالهاست که به همین صندلیهای چسبناک چهار دست و پا چسبیده اند؟

قربانت گردم راپورت دیگر اینکه نظمیه همایونی گفته است ( از این پس با نسوان که در اوتل شخصی‌‌شان کشف حجاب نمایند و لچک مناسب نداشته باشند به طور جدی برخورد خواهد شد).

قربانت گردم تا کنون که ما با نسوان شوخی‌ میکردیم عجالتا از این پس باید اوتل‌شان را با توپ مروارید بزنیم گلولهٔ شراپنل هم افاقه می‌کند تا نظر قبله عالم چه باشد؟

فدایتان گردم از این همه گل و بلبل

جان نثار

تلقرافچی

No comments:

Post a Comment