Tuesday 24 May 2016

معرفت قبله عالم

معرفت قبله عالم

قربانت گردم

از اندرونی پیغام فرستادید به جان نثاران که موافق برهم زدن سخنرانی‌‌ها و مجالس نیستید

فدای آن دل رئوفتان چقدر معرفت؟آخر معرفت هم حدی دارد!!کجاست این رعیت که قدر بداند؟  

قربانت گردم اما فکر نمی‌کنید این برهم زدن سخنرانی‌ و مجالس که موافق نظر مبارک همایونی نیست کمی‌ از مٔد افتاده است؟ علی‌ایحال این فقره بر هم زدن سخنرانی‌‌ها در سنوات ماضیه ایام ‌دویّم خرداد مرسوم بود   ما که امر ملوکانه را روی چشم می‌‌گذریم اما این جان نثاران اند که حالا ترقی‌ کرده اند که هر کدام ابریق تیزاب سلطانی پر شال دارند و تنابنده ای‌ نتق بکشد تیزاب بر سرش خالی‌ میکنند یا نظمیه با اوتل از روی سر بچه مردم تردد می‌کند جهت اجابت جان نثاری.کنفیکون کردن قنسول خانه‌های دول اجنبی که دیگر حکم پیش پرده خواانی روحوضی را دارد این بر هم زدن سخنرانی‌‌ها که ننر بازی بود که عجالتا منسوخ شد.معذلک این معرفت قبله عالم است که در تاریخ ممالک محروسه مشعشع است.

یکی‌ از گاری چی‌‌های قنات آب شاهی سر کوچه آسد هاشم یقه مان را گرفت که: در هر کلام قبله عالم هزار معنا و علم لدنی نهفته است یعنی‌ اینکه سخنرانی‌‌ها را برهم نزنید، تمام که شد طومار زندگی‌ سخن ران را در هم بپیچید اینجوری هم رعیت مسرور میشود از وفور آزادی بیان هم پًز ش را به دول اجنبی میدهیم و هم سخن ران به موقعش به سزای کردارش می‌رسد.همان گونه که بر زندگی‌ بانوی معظم نرگس محمدی گذشت که خدایش حفظ کند.

خواستم سخنرانی این گاریچی را بر هم بزنم یاد امر ملوکانه افتادم، حال این گاری چی‌ هم خونش مباح و عمرش هدر شد.تا امر ملوکانه چه باشد؟ 

خاک پای مولوکانه

تلقرافچی

No comments:

Post a Comment