Monday 27 June 2016

دمقرات شدن قبله عالم


دمقرات شدن قبله عالم

فدایت گردم

تلقرافتا معروض میدارم چندیست که زده اید  در کار دمقراسی امر فرمودید که موافق برهم زدن سخنرانی‌‌ها نیستید همچنین ابراز شرمساری کردید از بی‌ کاری رعیت.
قربانت گردم اینکه جان نثاران صاحب مشاغلی هستند از بی‌ کاری رعیت است.اگر رعیت صاحب شغل گردد خوف آن میرود که شغل لوطی عنتری هم دیگر گیر ما نیاید. فدای آن شرمندگیتان گردم اوامر ملوکانه همیشه میمون است چه دمقرات شوید چه نه هرچه بگویید میمون است.
همین دیروز به حمایت از حاجی خان آقا شیخ قاسم بحرینی قد علم کردید! عجالتا دمقراسی شما آنقدر بزرگ شده است که سر از بحرین در آورده است!.همین روزهاست که جان نثاران چند قنسولخانه دول اجنبی را کنفیکون کنند که عجالتا این هم میمون است.راپورت رسیده است  که کلنل قاسم خان سلیمانی ازامیران فوج  تاجران پاسدار برای شیخ حاکم بحرین اولتیماتوم داده است . این یکی‌ دیگر میمون اندر میمون است
از گود حاج ماشاالله تردد میکردیم دلاّک حمام چال لنگ به کمر بیخ دیوار نشسته بود چپق می‌کشید  مارا که دید دود از لوله‌های دماغش بیرون داد, نیشخند زد گفت
قبله عالم دمقرات نشده است ایشان از اینکه حاکم بحرین شیخ قاسم را نکشته است یا به کهریزک بحرین نفرستاده است حس میکنند که کم آورده است.چون بی‌ بهانه نمی‌شود قنسول خانه‌ها را آتش زد.
همین روزهاست  ننه من غریبم کنند که:من جسم علیلی دارم اندک آبرویی.مادری دارم بهتر از برگ درخت دوستانی بهتر از آب بحر خزر (همان بحر آستر آباد که دودستی تقدیم دوستان کردم
بعد میشود قنسولخانه آتش زد.
فدایت گردم این دلاّک هم خونش مباح شد.امر همایونی هرچه باشد میمون است 
فدوی
تلقرافچی

No comments:

Post a Comment